loading...
قلب یخی
لایو بازدید : 12 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
 
مولفه‌های آزادی بیان در لایحه حقوق شهروندی تبیین شود
.

علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دستور رییس جمهور برای تدوین لایحه حقوق شهروندی به معاونت حقوقی ریاست جمهور گفت:موضوع حقوق شهروندی، مسئله گسترده ای است و اجزای حقوق مدنی نیز در حقوق شهروندی تعریف می شود.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: حقوق سیاسی افراد، فعالیت ها و آزادی بیان و اظهار نظر در انتخابات می تواند در شرایط امروز جزء اجزای اصلی حقوق شهروندی باشد که امروز معاونت حقوقی رییس جمهور در پی تدوین آن است.

محجوب با اشاره مواردی که باید در شرایط امروز در لایحه حقوق شهروندی مورد توجه قرار گیرد، گفت:موضوعاتی از قبیل نحوه استیفای حقوق کارگران، نحوه اعتراض آنها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، گفت و گوها و پیمان های دسته جمعی، نحوه وصول قراردادهای پایدار بین طرفین و جایگزینی قرارداد به جای قانون از جمله مواردی است که باید در لایحه حقوق شهروندی که دولت در پی تدوین است مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: تمامی این موارد درمورد حقوق کارگران  امروز در حقوق مدنی در دنیا مورد توجه است و بدون شک حقوق شهروندی باید بتواند موارد مربوط به حقوق مدنی را نیز تحت پوشش قرار دهد.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد مورد غفلت حقوق کارگران در لایحه حقوق شهروندی، گفت:درخواست ما این است که این موارد که تا به امروز در خصوص آن غفلت هایی صورت گرفته، در لایحه حقوق شهروندی مورد دقت و توجه باشد.

رییس جمهور به معاونت حقوقی ماموریت داد تا با همکاری مرکز بررسی‌های استراتژیک و دعوت از نخبگان جامعه حقوقی و سایر صاحب نظران و نهادهای مدنی، پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی را تهیه و ارائه کند./


لایو بازدید : 18 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
آنان که خاک را به نظر کيميا کنند
آيا بود که گوشه چشمی به ماکنند
دردم نهفته به ز طبيبان مدعی
باشد که از خزانه غيبم دوا کنند
معشوق چون نقاب زرخ بر نمی کشد
هر کس حکايتی به تصور چرا کنند
چون حسن عاقبت نه برندی و زاهديست
آن به که کار خود بغايت رها کنند
بی معرفت مباش که در من يزيد عشق
اهل نظر معامله با آشنا کنند
حالی درون پرده بسی فتنه ميرود
تا آن زمان که پرده بر افتد چها کنند
گر سنگ ازين حديث بنالد عجب مدار
صاحبدلان حکايت دل خوش ادا کنند
می خور که صد گناه ز اغيار در حجاب
بهتر ز طاعتی که بروی ريا کنند
پيراهنی که آيد از او بوی يوسفم
ترسم برادران غيورش قبا کنند
بگذر بکوی ميکده تا زمره حضور
اوقات خود ز بهر تو صرف دعا کنند
پنهان ز حاسدان بخودم خوان که منعمان
خير نهان برای رضای خدا کنند
حافظ دوام وصل ميسر نمی شود
شاهان کم التفات بحال گدا کنند

.....

لایو بازدید : 10 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
اگر موفق شدید به کسی خیانت کنید

آن شخص را احمق فرض نکنید

بلکه بدانید که او خیلی بیشتر از آنچه لیاقت داشته اید

به شما اعتماد کرده است .
.
.

فرقی ندارد ... چه کسی چه می گوید ...


تو ... !!


همانی که همیشه " دوسش دارم "


همانی که تا غصه ام می گیرد سر و کله اش پیدا میشود 


و تا مرا نخنداند ، دست بردار نمیشود 


همانی که همیشه پر است از شور و شادی و زندگی


تو ...


همیشه همانی .

.

.

سخت است وقتی از بغض گلو درد می گیری

و همه می گویند لباس گرم بپوش ...
.
.
چه رسم بدی است پشت سر هر مسافر را با آب و اشک می شویند .

 بی انصاف ها آب نریزید ...

 من به این جا پا ها قانعم ...

 آب نریزید گفته است بر میگردد...

 اگر این ردپا ها را بشوئید ، شاید دیگر مرا پیدا نکند ...

آب نریزید .
.
.

خدایا آسمانت چه مزه ایست ؟؟؟

من که فقط زمین خوردم !!!


لایو بازدید : 18 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
چاپ فرستادن به ایمیل

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 92 از روز 6 آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد.


حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: براساس برنامه‌ زمانی پیش‌بینی شده تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 92 از 6 آبان‌ ماه از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد. این ظرفیت‌های خالی مانده بیشتر مربوط به گروه‌های ریاضی و فنی و علوم انسانی است.


وی افزود: تقریبا بیش از 90 درصد رشته‌های مربوط به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی است که براساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می‌کنند و حدود 195 هزار نفر ظرفیت خالی برای این 2 دانشگاه وجود دارد.


توکلی تصریح کرد: ممکن است در این فاصله زمانی تا ثبت‌نام تکمیل ظرفیت‌های جدید خود را برای پذیرش دانشجو اعلام کنند.


وي افزود: همچنين فهرست اسامي معرفي‌شدگان چند برابر ظرفيت رشته‌هاي نيمه متمرکز آزمون سراسري سال 92 به همراه برنامه زماني مراحل مصاحبه و ساير مراحل گزينش در نيمه اول مهرماه منتشر خواهد شد.

مشاور عالي سازمان سنجش با بيان اينکه کارنامه نتايج گزينش نهايي انتخاب رشته‌کنندگان در نيمه اول مهرماه 92 از طريق سايت سازمان سنجش منتشر مي‌شود، اظهارکرد: در نهايت فهرست اسامي قبول شدگان نهايي رشته‌هاي نيمه متمرکز در اواخر دي ماه و يا اوايل بهمن ماه 92 منتشر مي‌شود.


لایو بازدید : 34 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

بده مي گر ننوشم بر سرم ريز * وگر نيكو نگفتم ماجرا كن

..........................

من از قندم مرا گوئي ترش شو * تو ماشي را بگير و لوبيا كن

..........................

سر خم را به كهگل هين مبندا * دل خم را برآور دلگشا كن

..........................

مرا چون ني درآوردي به ناله * چو چنگم خوش بساز و بانوا كن

..........................

اگر چه مي زني سيليم چون دف * كه آوازي خوشي داري صدا كن

..........................

چو دف تسليم كردم روي خود را * بزن سيلي و رويم را قفا كن

..........................

همي زايد ز دف و كف يك آواز * اگر يك نيست از همشان جدا كن

..........................

حريف آن لبي اي ني شب و روز * يكي بوسه پي ما اقتضا كن

..........................

تو بوسه باره اي و جمله خواري * نگيري پند اگر گويم سخا كن

..........................

شدي اي ني شكر ز افسون آن لب * ز لب اي نيشكر رو شكرها كن

..........................

نه شكرست اين نواي خوش كه داري * نواي شكرين داري ادا كن

..........................

خموش از ذكر ني مي باش يكتا * كه ني گويد كه يكتا را دوتا كن

..........................

اگر خواهي مرا مي در هوا كن * وگر سيري ز من رفتم رها كن

..........................

نيم قانع به يك جام و به صد جام * دو ساله پيش تو دارم قضا كن

..........................


لایو بازدید : 9 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

امام صادق(عَلَیْهِ السَّلامُ) می فرمایند:
اِنَّ اللّهَ‏ لَیَرحَمُ العَبدَ لِشِدَّةِ حُبِّهِ لِوَلَدِهِ ؛
بدون تردید ، خداوند بر بنده خود به خاطر شدّت محبّت به فرزندش، رحم مى‏کند.(کافى ، جلد 6، ص50 )

وقتی به دلیل اکثر روابط بین دختر و پسر نگاه می کنیم اصلی ترین دلیل این رابطه رو در کمبود محبت دختر می بینیم. وقتی پدر و مادر ها و یا برادر ها در خانواده محبت خودشون رو از دختر احتکار می کنند، دختر خانواده این محبت را از دیگران گدایی خواهد کرد. متأسفانه این احتکار محبت بیشتر در خانواده های مذهبی دیده میشه. هروقت بحث کمک به مسجد پیش میاد همه میگن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است اما وقتی حرف از محبت به وسط میاد این چراغ به همه جا رواست بجز خانه.

نتیجه احتکار محبت ...

محبت آنچنان نیرویی داره که هر کسی رو میتونه رام کنه. برای مثال شما سه بار جمله عزیزم رو به یک نفر بگید و ببینید چقدر راحت خام شما میشه. حالا چه عیبی داره همین جمله رو به دختر خانواده یا به خواهر خودمون بگیم؟ بهتر ازین هست که عزیزم و قربونت بشم رو یه پسر نامحرم بهش بگه.

 

 

 

چرا میخوایم این محبت رو از عزیزانمون احتکار کنیم؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اومدن فناوری های ارتباطی مثل تلفن همراه، پیامک، ایمیل و ... راه های ارتباط بین دختر و پسر مخصوصاً در فضای مجازی بسیار باز شده. اما وقتی دختری که گوشش پر باشه از این ابراز محبت ها هرگز این محبت رو از دیگران گدایی نخواهد کرد.


لایو بازدید : 10 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
خطا از من است..میدانم

از من که سالهاست گفته ام:

ایاک نعبد"

اما به دیگران هم دلسپرده ام

از من که سالهاست گفته ام

"ایاک نستعین"

اما به دیگران هم تکیه کرده ام

اما..

رهایم نکن بیش از همه دلتنگم

به اندازه ی تمام روزهای نبودنم

پ.ن:

من به خدا تکیه دارم

دلم میگیرد وقتی میبینم او هست..من هستم..اما..قسمت..نیست..


لایو بازدید : 7 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

شهادت امام باقر علیه السلام

تسليت صـــاحب شیــعه که غمی دیگر شد
بـــرگ مـژگان ملائـکـــ ز ســــرشکش تر شد
بسکـــه بر ساقه‌ی گل ریخت عـدو زهر جفا
پنــجـمین گـــل ز گلســتـان عــلی پرپر شد

****************************
شــهادت "امام محمد باقر علیه السلام" را
به همه ی شیعیان تسلیت عرض میکنیم.


لایو بازدید : 10 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
همکاران محترم در رابطه با طراحی سوال های مفهومی و زمینه محور، ضروری است به

نکات زیر توجه فرمایید:

1- اولویت طراحی سوال ها بر مبنای توانمندی هر استان ( نوع کارخانه، تصفیه خانه ها

و ...) می باشد. در این نمونه سوال ها می توان ضمن معرفی ویژگی هایی چون بازده،

میزان تولید، مصرف مواد، درجه خلوص فراورده ها و... به طراحی مسئله نیز پرداخت.

2- چنانچه از منابع دیگری همچون اینترنت وکتاب های مرجع برای گردآوری چنین

سوالهایی استفاده می شود، ضروری است منبع سوال ذکر گردد و حتما زمینه محور

 باشد. نمونه ای از پرسش های مفهومی و زمینه محور از کتاب های مرجع و منابع

 اینترنتی در ادامه مطلب آورده شده است.

طول، عرض و ارتفاع یک استخر مسابقه شنای المپیک به ترتیب 50، 25 و 2 متر است. این استخر گنجایش 2500000 لیتر آب را دارد. اگر یک گرم سدیم کلریدخالص در آب این استخر حل شود، غلظت محلول تولید شده را بر حسب ppm به دست آورید.

 

2- 30 میلی­گرم از آمپی سیلین در 3 میلی­لیتر ( هم ارز با 3 گرم) آب مقطر برای تهیه آمپول آن، حل شده است. درصد جرمی آمپی سیلین را در محلول این آمپول گزارش کنید.

 

 

3- دی­متیل­هیدرازین با فرمول شیمیایی(CH3)2NNH2  ، سوخت اصلی برای سفینه فضایی آپولو بود که در واکنش با N2O4 مقدار بسیار زیادی انرژی همراه با گازکربن دی اکسید، بخار آب و گاز نیتروژن تولید می­کند.

آ) معادله شیمیایی موازنه شده واکنش را بنویسید.

ب) اگر kg150 از هیدرازین  با kg 400 از N2O4 واکنش دهد، بازده نظری واکنش را به دست آورید.

پ) اگر kg 30  گاز نیتروژن با بازده 68% تولید شود، جرم N2O4 مصرف شده در واکنش را به دست آورید

 


لایو بازدید : 9 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
جدول  لیگ برتر فوتسال  استان  کرمان فصل 91

ردیف نام تیم تعدادبازی بردمساویباختگل زده گل خورده تفاضل امتیاز
1آراد کرمان 22--101+96
2معراج سیرجان 22--74+36
3مقاومت نوین 11--31+23
4مبین سنگ آهن زرند21-154+13
5نظام مهندسی 21-15503
6البرز فهرج 21-134-13
7ایثار جیرفت 21-137-43
8بتن سازان کرمان 1--112-13
9سهند کرمان 2--246-20
10کرمان فراراه 1--103-30
11شاهین بم  1--104-40
 futsal rahgostar.blogfa.com


لایو بازدید : 8 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

 

درود بر دوستان

 

سرو چمان من دگر میل چمن نمیکند                /    راحت جان من دگر میل چمن نمیکند

دل همه شد به رنگ خون عقل و دلم بشد جنون   /    روح وروان من دگر میل چمن نمیکند

سرو قدش قدم زنان سوی رقیبمان روان            /    حیف که آن من دگر میل چمن نمیکند

سبزه خوش نقاب من گندم بی حساب من            /    رونق خوان من دگر میل چمن نمیکند

رفت نظر به ما کنان،ساقی خوش صدا بخوان      /    دل نگران من دگر میل چمن نمیکند

وای به حال زار من،ناله بکن هزار من              /   بخت جوان من دگر میل چمن نمیکند

گرمی این زمین مرا کشت و خنک نمیشود          /   باد روان من دگر میل چمن نمیکند

 

                                                                                                                   " پیاده "


لایو بازدید : 12 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
 
با نگاهم به گل گفتم:از تو زیباتر چیست؟
گفت:زندگی.زندگی کردم دیدم زیباست
اما بی وفاست.به زندگی گفتم :از تو زیباتر چیست؟
گفت:عشق.عاشق شدم دیدم زیباست
 اما میسوزاند.به عشق گفتم
 این چه رسمی است؟از تو زیباتر چیست؟
گفت:دوستی .یاری جستم و در اوج زیباییها غرق شدم.

لایو بازدید : 9 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
سرخی و زردی برگهای درختان در فصل پاییز علاوه بر زیبایی شگفت انگیزی که دارند نشانه ای از تکامل گیاهان هستند که ۳۵ میلیون سال قبل آغاز شده است. یک ماه و نیم از فصل پاییز را گذراندیم. از گذشته‌های دور رنگهای زرد و سرخ برگهای درختان در سومین فصل سال مورد توجه هنرمندان بوده است. جالب است که رنگهای درختان بر اساس نوع منطقه ای که در آن قرار گرفته اند با یکدیگر متفاوت هستند. به طوری که لباس پاییزی درختان در آمریکا و آسیای شرقی به رنگ سرخ و اروپای مرکزی و جنوبی به رنگ زرد است. در حقیقت درختان بر اساس قاره و عرض جغرافیایی که در آن قرار گرفته اند رفتار ویژه ای را در پوشیدن لباس پاییزی بروز می‌دهند.


لایو بازدید : 10 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
شنبه  ......................   ۲۰/۷/۹۲  ............................روز بزرگداشت حافظ

یکشنبه  ..................    ۲۱/۷/۹۲   .........................شهادت حضرت امام محمدباقر(ع)

سه شنبه  ................   ۲۳/۷/۹۲   ......................   روز عرفه و روز جهانی نابینایان (عصای سفید)

چهارشنبه  ................   ۲۴/۷/۹۲   ......................    عید سعید قربان

جمعه   ....................   ۲۶/۷/۹۲   ..........................   روز تربیت بدنی و ورزش


لایو بازدید : 9 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

روز بزرگداشت حافظ- روحش شادخواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و جهان به شمار می رود. حافظ را نمی توان از سنخ شاعران تک بعدی و تک ساحتی محسوب و تفکر شاعرانه اش را تنها به یک وجه خالص تفسیر و تاویل کرد.
شعر حافظ دارای ابعاد گوناگون و متنوع سرشار از راز و رمز و پرسش از حقیقت هستی است.
صبحدم از عرش می آمد خروشی، عشق گفت
قدسیان گویی كه شعر حافظ از بر می كنند
خواجه شمس الدین محمدبن محمد حافظ شیرازی، از بزرگترین شاعران نغزگوی ادبیات فارسی است. حافظ در اوایل قرن هشتم ه‍.ق- حدود سال 727- در شیراز دیده به جهان گشود. پدرش بهاءالدین، بازرگان و مادرش اهل كازرون بود. پس از مرگ پدر، شمس الدین كوچك نزد مادرش ماند و در سنین نوجوانی به شغل نانوایی پرداخت. در همین دوران به كسب علم و دانش علاقه مند شد و به درس و مدرسه پرداخت. بعد از تحصیل علوم، زندگی او تغییر كرد و در جرگه طالبان علم درآمد و مجالس درس علمای بزرگ شیراز را درس كرد. او به تحقیق و مطالعه كتابهای بزرگان آن روزگار- از قبیل كشاف زمخشری، مطالع الانظار قاضی بیضاوی و مفتاح العلوم سكاكی و امثال آنها- پرداخت. همچنین در مجالس درس قوام الدین ابوالبقاء عبدالله بن محمود بن حسن اصفهانی شیرازی نیز حضور داشت.
حافظ- همچنانكه از تخلص او برمی آید- قرآن را از حفظ داشت و به چهارده شكل (قراآت هفتگانه) می خواند. حافظ دارای زن و فرزندان بود. در غزلیاتش به مرگ یكی از فرزندانش اشاره كرده است:
دلا دیدی كه آن فرزانه فرزند
چه دید اندر خم این طاق رنگین؟
به جای لوح سیمین در كنارش
فلك بر سر نهادش لوح سیمین
حافظ به سفر علاقه ای نداشت و چون دلبستگی خاصی به شیراز داشت تقریبا تا آخر عمر از شیراز خارج نشد و تنها یكبار به شهر یزد سفر كرد ولی به خاطر ملالت از یزد و یزدیان به شیراز بازگشت:
دلم از وحشت سكندر بگرفت
رخت بربندم و تا ملك سلیمان بروم
همچنین به دعوت سلطان محمود دكنی راهی دكن شد ولی در جزیره هرمز گرفتار طوفان گردید و به همین دلیل سفر خود را آغاز نكرده به پایان برد و به شیراز بازگشت.
حافظ مردی بود ادیب، عالم به علوم ادبی و شرعی و آگاه از دقایق حكمی و حقایق عرفانی. استعداد خارق العاده او در تلفیق مضامین و آوردن صنایع گوناگون بیانی در غزل او را سرآمد شاعران زمان خویش و حتی تمامی شاعران زبان فارسی كرده است. او بهترین غزلیات مولوی، سعدی، كمال، اوحدی، خواجو و سلمان را استقبال كرده است اما دیوان او به قدری از بیتهای بلند و غزلیات عالی و مضمونهای نو پر است كه این تقلیدها و تأثرها در میان آنها كم و ناچیز می نماید. علاوه بر این، مرتبه والای او در تفكر عالی و حكمی و عرفانی و قدرتی كه در بیان آنها به فصیح ترین و خوش آهنگ ترین عبارات داشته، وی را به عنوان یكی از بزرگترین و تاثیرگذارترین شاعران ایران قرار داده و دیوانش را مورد قبول خاص و عام ساخته است.
این نكته را نباید فراموش كرد كه عهد حافظ با آخرین مراحل تحول زبان فارسی و فرهنگ اسلامی ایران مصادف بود. از این روی زبان و اندیشه او در مقایسه با استادان پیش از وی به ما نزدیك تر است و به این سبب است كه ما حافظ را بیشتر از شاعران خراسان و عراق درك می كنیم و سخن او را بیشتر می پذیریم.
از دیگر نكات اشعار او، توجه خاص او به استفاده از صنایع مختلف لفظی و معنوی است به نحوی كه كمتر بیتی از او می توان یافت كه خالی از نقش و نگار صنایع باشد. اما چیره دستی او در به كار بردن الفاظ و صنایع به حدی است كه صنعت در سهولت سخن او اثری ندارد و كلام او را متكلف نمی نماید.
برخلاف اطلاعات حافظ از دقایق عرفانی و اشارات مكرر او به نكات عرفانی، حافظ پیرو طریقتی خاص نبوده است بلكه به عقیده بسیاری، خود او به تنها مراحل سلوك و كمال را طی كرده و به درجاتی نیز رسیده است.
دیوان كلیات او مركب است از غزلیات، چند قصیده، قطعه، رباعی و دو مثنوی كوتاه با نامهای «آهوی وحشی» و «ساقی نامه».
از نكات قابل توجه درباره دیوان حافظ، رواج "فال گرفتن"- تفأل- از آن است كه سنتی تازه نیست و از دیرباز درمیان آشنایان شعر او متداول بوده است و چون در هر غزلی از دیوان حافظ می توان- به هر تأویل و توجیه- بیتی را حسب حال فال گیرنده یافت، او را « لسان الغیب» لقب داده اند.
حافظ با توان شاعری بسیار داستان‌های قرآنی را با اشاره‌های ظریف در شعرش بیان می‌كند اما به واقع او ناظم شعر نیست كه به بیان روایی داستان بپردازد بلكه شاعری تواناست كه با تخییل و شناخت عمیق بسیاری از مسایل قرآنی و اجتماعی را در قالب شعر ارائه می‌دهد.
نگاه حافظ به جهان هستی نگاهی فراگیر است به گونه‌ای كه تمام مسایل مادی و معنوی را با بیانی شیرین و محكم و با بكارگیری استعاره و تشبیه، ایهام و مجاز و سایر صناعات ادبی بیان می‌كند.
زمانی كه با شاعری چون حافظ رو به رو هستیم در واقع با جهانی سرشار از ظرافت و معنا رو به روییم. گسترگی معنایی در شعر او به حدی است كه هر كس از دیدگاه خویش مفاهیم ذهنی متناسب با تفكر خود را در شعرش پیدا می ‌كند و نظری خاص درباره او ارائه می‌دهد.
‌اصطلاحات عرفانی كه در شعر حافظ بكار برده می‌شود، در اثر آگاهی كامل و شناخت معنایی صحیح است اما به واقع حافظ قبل از اینكه عارف باشد شاعری بزرگ و تواناست و تفكر شاعرانه‌اش بر عرفان او برتری دارد. حافظ دیدگاه عارفانه و امیدوار كننده دارد و عرفان به مفهوم واقعی كلمه در اشعار او نمایان است و در شعرش همواره امید به آینده‌ای روشن را نوید می‌دهد به گونه‌ای كه مخاطب با مطالعه اشعارش به نوعی لذت معنوی دست می‌یابد.
حافظ شاعری است كه در قرن حاكمیت زهد و ریا و خفقان، شعری فراگیر و رندانه دارد و از همه مسائل جهان هستی با بیانی ظریف و رندانه سخن می‌گوید و همواره از تظاهر و تزویر دوری می جوید و شعر برایش جنبه‌ای متعالی و آرمانی دارد.
اشعار حافـظ شیـرازی‎ بـا الـهـام‎ از تعالیم‎‎ ناب‎ اسلامی‎‎ و مفاهیم گرانقدر قرآنی سروده‎‎ شده است‎ و همگـی‎ ایـن‎ اشعـار حـاوی‎ كنایات‎‎‎ و استعارات زیبا و بی‎ نظیر است.
این‎‎‎ شاعر پرآوازه‎ ایران زمین در سال‎791 یا 792 هجری‎‎ قمـری دارفـانـی‎ را وداع گفت‎.
روحش شاد.


لایو بازدید : 7 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

در روستای دور افتاده مردی هیزم شکن به همراه فرزند خردسالش زندگی می کردند..

طبق معمول که هیزم شکن از کار روزانه برمی گشت با صحنه ناگواری مواجه شد.

در هنگام ورود صدای فریاد و ناله پسرش را شنید و هنگامی که دوان دوان به سمت

اتاق پسرش می دوید سگ شان را با دهانی آغشته به خون مشاهد کرد.

هیزم شکن از فرط ناراحتی و عصبانیت شدید با تصور آنکه سگ به کودکش حمله ور

شده با شلیک تفنگ شکاریش حیوان را از پای در آورد و وقتی سراسیمه به اتاق

رسید فرزند خود را سالم ولی هراسان در کنار جسد بی جان گرگ دید. تازه متوجه شد

که سگ از پسرش محافظت کرده و مرد به دلیل زود قضاوت کردن جان نگهبان وفادارش

را گرفته است..

وقتی با شرمندگی به سمت بدن نیمه جان او برگشت

با افسوس گفت: ((خدایا کاش زود قضاوت نمی کردم!)).

خدایا بنده هات دارن زود قضاوت میکنن-پس تو چه صبری داری خدا ؟

خدایا تونگذر ازکسی که زودقضاوت میکنه!!!


لایو بازدید : 8 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

سوچ نه پرسیدنیست نه توضیح دادنی!فقط فهمیدنی و استفاده کردنیست!

تموم شد و گان!


کاچی مد ظله تعالی

=))



لایو بازدید : 8 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

پارسال تقریبا همین موقع بود که مدرسه ای پنج کلاسه در روستای گرمه چشمه توسط خیر محترم آقای ایمانی روشنق افتتاح گردید (در این وبلاگ در صفحات پایین گزارشی از افتتاح این مدرسه آمده است) با توجه به اینکه اغلب افراد این روستا در فعالیت های ساختمانی هستند و در این کار خبره هستند با رویت نقشه این مدرسه معترض شدند و از دست اندرکاران نوسازی تقاضا کردند که مبلغ مورد نظر خیر محترم را در اختیار هیئت امنای روستا قرار دهند و بقیه را از اهالی فرهنگ دوست روستا جمع کنند تا مدرسه ای با کیفیت تر با کرسی بالاتر و با زیر بنای بیشتر و نمای سنگی ایجاد کنند متاسفانه مسئولین نوسازی مدارس استان مخالفت کرده و بلاخره در شهریور ماه سال گذشته مدرسه ای پنج کلاسه، با کرسی پایین تر از زمین حیاط مدرسه،بصورت پیش ساخته، با نمای سیمان سفید و بدون حصار کشی حیاط مدرسه و بدون آسفالت حیاط مدرسه و با سقف شیروانی با هزینه بالغ بر 70 میلیون تومان که از جیب آن خیر محترم خرج گردید افتتاح شد به گفته دانش آموزان روستا پارسال، در فصول پاییز و زمستان موقع ذوب برفها و باران های شدید آب حیات مدرسه وارد سالن کلاس ها می شده و موجب تخریب دیواره داخلی کلاس ها می شده است و امسال مسئولین مدرسه ترجیح می دهند که بیشتر کلاس ها در مدرسه کهنه که قدمت حدود 40 ساله دارد برگزار می کنند.

این سوال ها واقعا پیش می آید

 که در کجای ایران نوسازی مدارس بدون حصارکشی حیاط و آسفالت آن، مدرسه ای را تحویل می دهد؟

آیا واقعا مهندسینی عملیات ساخت این مدرسه را نظارت می کردند؟

آیا امروزه مدرسه ای بدون نمازخانه افتتاح می گردد؟

 


لایو بازدید : 14 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

نوكه اومد به ببازار كهنه مي شه دلازار !

نون اينجا آب اينجا - كجا بروم به از اينجا ؟

نون بدو، آب بدو، تو بدنبالش بدو !

نون بده، فرمون بده !

نون بهمه كس بده، اما نان همه كس مخور !

نونت را با آب بخور منت آبدوغ نكش !

نون خونه رئيسه، سگش هم همراهشه !

نون خودتو ميخوري حرف مردم و چرا ميزني ؟!

نون خود تو ميخوري حليم حاج عباسو هم ميزني ؟!

نون را به اشتهاي مردم نميشه خورد !

نون را بايد جويد توي دهنش گذاشت !

نونش توي روغنه !


لایو بازدید : 13 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

سياست "پيشرفت علمى با شتاب بالا" يك سياست بنيادى براى نظام است؛

نكته‌اى كه من ميتوانم به شما عرض بكنم اين است كه بدانيد: سياست "پيشرفت علمى با شتاب بالا" يك سياست بنيادى براى نظام است؛ مجموعه‌ى مغز متفكّر دستگاه كشور به اين نتيجه رسيده است كه گذر از دشوارى‌ها، عبور از خطرگاه‌ها و لغزشگاه‌ها در ايران اسلامى، اگر به دو سه ركن و مقدّمه نياز داشته باشد، يكى، پيشرفت علمى است؛ اين يك سياست بنيادى است، از حدود ده دوازده سال پيش اين سياست دارد دنبال ميشود؛ دولتهاى مختلف، مسئولان گوناگون، عناصر ذى‌ربط، خود جوانها و نخبه‌ها، در اين زمينه‌ها كار كردند، تلاش كردند و بحمدالله امروز محصول كار را كه انسان نگاه ميكند، اميدوار ميشود. من بارها اين را به جوانها گفته‌ام، به مسئولين هم گفته‌ام،

به شما هم حالا عرض ميكنم: قطعاً نيروى جوان كشور ما، نيروى انسانى كشور ما، نخبگان كشور ما، قادرند به قلّه‌هاى پيشرفت همه‌جانبه، كشورشان و ملّتشان را برسانند؛ اين توانايى در شما هست. اين را ما قبلاً - از ديگران و براساس تجربه‌هاى ديگران - ميگفتيم، بتدريج براى خود ما هم تجربه شد. من بارها گفته‌ام: امروز هر كار علمى و فنّاورى در كشور كه زيرساخت آن وجود داشته باشد، از دستِ كننده‌ى ايرانى، جوان ايرانى، و نخبه‌ى ايرانى بر مى‌آيد؛ هيچ چيزى وجود ندارد كه ما بگوييم استعداد ايرانى و نخبه‌ى ايرانى قادر به ايجاد آن، توليد آن، ساخت آن نباشد؛ مگر اينكه زيرساخت آن در كشور وجود نداشته باشد كه بايد آن زيرساخت را ايجاد كرد. وضع و سطح استعداد كشور ما يك چنين سطحى است. پيشرفت واقعى كشور هم جز با پيشرفت علم امكان‌پذير نيست؛ علّتِ اينكه گفتيم گفتمان اصلى و سياست اصلى اين است، اين است. پيشرفت واقعى جز با پيشرفت علم فراهم نخواهد شد.


من به شما جوانهاى عزيز كه فرزندان انقلابيد و فرزندان نظام اسلامى هستيد، اين را هم بگويم: دشمنىِ جبهه‌اى كه امروز در مقابل ايران اسلامى قرار گرفته و دشمنى ميكند، متمركز روى همين نقطه‌ى قدرتمند شدن ايران است؛ نميخواهند اين اتّفاق بيفتد. اين نگاه كلان را بايد در همه‌ى حوادث و قضايا - قضاياى سياسى، قضاياى اقتصادى، قضاياى گوناگون بين‌المللى و منطقه‌اى كه مربوط به كشورتان است - همواره در نظر داشته باشيد، فراموش نكنيد. يك جبهه‌ى سياسى پرقدرتى امروز در دنيا وجود دارد كه نميخواهد ايران اسلامى تبديل بشود به يك كشور قدرتمند، به يك ملّت قدرتمند؛

خب حالا شماها - مجموعه‌ى نخبگان در سرتاسر كشور، در هر رشته‌اى از رشته‌هاى علم و فنّاورى و پيش از اينها تحقيق، در واقع شمارگان باارزشى از افراد تشكيل دهنده‌ى اين مجموعه‌ى عظيمى هستند كه دارد اين رسالت تاريخى را انجام ميدهد - امروز در نوبت خودتان شانه‌هايتان را داده‌ايد زير بار يك چنين حادثه‌ى عظيمى. مهم اين است كه حركت شما از دَور نيفتد، مهم اين است كه سكته و وقفه‌اى در وسط به‌وجود نيايد. در همه‌ى حركات مهمّ اجتماعى و سياسى و نظامى همين است؛ وقتى يك حركتى شروع شد، وقتى يك كار بزرگ و عظيمِ بلندمدّتى آغاز شد، نبايد گذاشت در وسط آن وقفه به‌وجود بيايد. ما در دوران دفاع مقدّس هم در صحنه‌هاى جنگ و درگيرى‌هاى نظامى، همين را بالعيان ميديديم؛ وقتى يك حركتى شروع ميشد، اگر از دَور نمى‌افتاد آن حركت، به پيروزى ميرسيد؛ [امّا] اگر در وسط راه، عزمها سست ميشد، ترديد به‌وجود مى‌آمد، تنبلى عارض ميشد و كار از دَور مى‌افتاد، ناكامى به دنبالش بود. نبايد بگذاريد اين حركت علمىِ پرشتاب از دَور بيفتد.


البتّه رشد علمىِ ما امروز در مقياس منطقه و در مقياس جهانى خيلى خوب است. عدد مطلقِ رشد ما خوب است، شتاب رشد ما هم بسيار خوب است، يعنى شتاب پيشرفت خيلى بالا است؛ لكن اين ملاك نيست؛ يعنى اين شتاب بايد محفوظ بماند. وجود شتاب رشد علمى به معناى اين نيست كه ما به هدف رسيديم يا حتّى به هدف نزديك شده‌ايم؛ چون ما خيلى عقب بوديم. دنيا هم كه منتظر نميمانَد كه ما پيش برويم، او تماشا كند؛ دنيا هم دارد دائماً پيش ميرود؛ البتّه شتاب ما بيشتر است، ما بايد اين شتاب را حفظ كنيم. اگر اين شتاب رشد علمى حفظ شد، اين اميد وجود دارد كه ما برسيم به قلّه‌ها، برسيم به خطوط مقدّم؛ و همان‌طور كه بارها عرض كردم، كشور ما و مراكز علمى ما براى دنيا مرجع علمى بشوند. اين بايد اتّفاق بيفتد و ان‌شاءالله اين كار خواهد شد. البتّه بنده تصوّر نميكنم كه حالا اين كار در ظرف پنج سال و ده سال و پانزده سال انجام بگيرد؛ نه، من چند سال پيش گفتم شما پنجاه سال ديگر، چهل سال ديگر اين آينده را تصوير كنيد كه در دنيا هر كسى بخواهد به يافته‌هاى تازه‌ى علمى دست پيدا كند، مجبور بشود زبان فارسى ياد بگيرد؛ همّت را اين قرار بدهيد. كارى كنيد كه در دنيا ديگران محتاج دانش شما باشند، مجبور باشند زبان شما را ياد بگيرند تا به دانش شما دست پيدا كنند؛ اين كار هم ممكن است؛ اين كار ممكن است.


بیانات در دیدار شركت‌كنندگان در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان


«۲۰ آسیب و تهدید در مسیر پیشرفت علمی ایران»


لایو بازدید : 15 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)
لایو بازدید : 18 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)
+ نیامدن دانش آموز به مدرسه: گریز از مرگ+ خروج از مدرسه: فرار از اردوگاه جهنمی
+ غیبت معلم: روز فرشته
+ حضور معلم: بازگشت گودزیلا
+ دعوا با مبصر کلاس: بازی با مرگ
+ دانش آموزی که به درس صدا نشده: لوک خوش شانس
+ ترم دوم: شلیک نهایی
+ سر امتحان: چشمانم برای تو
+ پای تخته: قتلگاه

+ مدیر مدرسه: پدرسالار
+ گذشتن از کنار ناظم: عبور از میدان مین
+ اولین کسی که به درس صدا زده می شود: قربانی
+ نمره صفر: دایره سرخ
+ بهانه ای برای فرار از مدرسه: دسیسه
+ معلم ادبیات: مجنون
+ امتحان: آتش در خرمن
+ خجل شدن دانش آموز در برابر معلم: به رنگ صدف
+ جواب دانش آموز در برابر معلم: می خواهم زنده بمانم
+ دفتر مدرسه: بازداشت گاه
+ نگاه دانش آموز به ساعت زنگ تفریح: در پناه تو
+ زنگ تاریخ: افسانه سلطان وشبان
+ اخراج از مدرسه: یکبار برای همیشه
+ دیپلم: شاید وقتی دیگر
+ خواستن یک نمره برای رسیدن به ده: در قلب من
+ وقتی به سر تخته می رود: کمکم کن.


لایو بازدید : 10 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

هیــــــــــــــــــــــــــس !




 ساکت !




  یه کف مرتب به افتخارش …!




  چه با احساس منو گذاشت و رفت




 هزاران دست هم به سویــــــــم دراز شود !!!



 پــــــــس خواهم زد



تنــــــــــها



تمنای دستان تـــــــــــو را دارم



بــــــاور کن خیلی حـــــــرف است



 وفـــــــــادار دســـــــــت هایی باشی ،



که یکبار هم لمســـــــشان نکرده ای



لایو بازدید : 10 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

از باغ می برند چراغانی ات کنند
تا کاج جشن های زمستانی ات کنند

پوشانده اند «صبح» تو را «ابرهای تار»
تنها به این بهانه که بارانی ات کنند...

یوسف! به این رها شدن از چاه دل مبند
این بار می برند که زندانی ات کنند

ای گل گمان مکن به شب جشن می روی
شاید به خاک مرده ای ارزانی ات کنند

یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست
از نقطه ای بترس که شیطانی ات کنند

آب طلب نکرده همیشه مراد نیست
گاهی بهانه ای است که قربانی ات کنند


لایو بازدید : 12 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)
سلام

احوال شما .

می خوام ادامه آپ قبلیم بگم .

می خوام حجاب رو از دین های مختلف یه نیگاهی بکنیم .

بگم آیا توی دین های دیگه هم  حجاب بوده ؟

 

 حجاب در دين زرتشت

حجاب در دين زرتشت

شريعت زرتشت، عقيده دارد که حجاب يکي از ابتدايي ترين باورهايي است

که در شريعت زرتشت به آن تاکيد شده است .
درکتاب "وندي داد " زرتشتيان اين گونه آمده است:

کلام ايزدي است که کردار زشت را نابود مي کند ، از تو اي مرد

خواهش مي کنم پيدايش و فزوني را پاک و پاکيزه ساز ، از تو اي زن

خواهش مي کنم تن و نيرو را پاک و پاکيزه ساز .

وندي داد، ص 275، بند 10

در كتاب پوشاك باستاني ايرانيان در ذيل عنوان «پوشاك اقليت‏هاي ميهن ما»

در مورد حجاب زنان زرتشتي چنين مي‏خوانيم:

«اين پوشاك كه بانوان زرتشتي از آن استفاده مي‏كنند، شباهتي بسيار

نزديك به پوشاك بانوان نقاط ديگر كشور ما دارد.

چنان‏ كه روسري آنان از نظر شكل و طرز استفاده،

نظير روسري بانوان بختياري است و پيراهن، شبيه پيراهن بانوان لُر

در گذشته نزديك است و شلوار، از لحاظ شكل و بُرش، همان شلوار

بانوان كُرد آذربايجان غربي است و كلاهك،

همان كلاهك بانوان بندري است».

سايت مرکز اسناد انقلاب اسلامي

حجاب در دین یهود

در تورات بر اهمیت رعایت عفاف دختران چنین آمده است :

رفقه چشمان خود را بلند کرد و اسحاق را دید و از شتر فرود آمد .

زیرا که از خادم پرسید این مرد کیست که در صحرا به استقبال ما می آید

و خادم گفت آقای من است .پس برقع خود را گرفته خود را پوشانید .

سفر پیدایش ۲۴ : ۶۵  - ۶۴

و بوعز (مردی از بنی اسرائیل خطاب به روت ( عروس نعومی )

از زنان بنی اسرائیل ) گفت : شال خود را بر زمین پهن کن ،

پس آن را بگرفت و او شش کیل جو پیموده و بر آن گذاشت و به شهر رفت .

عهد عتیق کتاب روت ۳ : ۱۵

در تعالیم تلمود برای حضور زن در اجتماع شرایط خاصی ذکر شده که

عدم توجه به آن موجب باطل شدن ازدواج آنها می شود :

زنانی که در موارد زیر رفتار و کردار آنها اشاره می شود ازدواجشان

باطل است و مبلغ مکتوبا ( مهریه ) به ایشان تعلق نمی گیرد :

زنی که از اجرای قوانین یهود سرپیچی می کند و فی المثل بدون پوشاندن

سر خود به میان مردان می رود ، در کوچه و بازار پشم می ریسد و با

هر مردی از روی سبکسری به گفتگو می پردازد و ...

تلمود ، میشنا کتوبوت ۷ : ۶

حجاب در دین مسیحیت :

حجاب در دين مسيحيت

 در کتاب مقدس مسيحيت «انجيل» آمده :همچنين اي زنان،

شوهران خود را اطاعت نماييد تا اگر بعضي نيز مطيع كلام نشوند،

سيرت زنان ايشان را بدون كلام دريابد چون ‏كه سيرت طاهر و خدا ترس

شما را ببينند و شما را زينت ظاهري نباشد از بافتن موي و متجلّي شدن

به طلا و پوشيدن لباس بلكه انسانيت باطني قلبي در لباس غير فاسدِ

روح حليم و آرام كه نزد خدا گران‏بهاست

 انجيل، رساله پطرس رسول، باب سوم، فقره 1 – 6

چون تامار دید که شیله بزرگ شده و هنوز با او ازدواج نکرده است ،

لباس بیوه زنی اش را عوض کرد و روبندی به صورت خود زد و با

چادری خود را پوشاند ...

  پیدایش 38: 14
 
این رو هم تو سایت حجاب دیدم .
برام جالب بود
 
حجاب در دین اسلام
 
ضرورت حجاب در اسلام (قسمت دوم)
 
اي پيامبر! به زنان با ايمان بگو: ديدگان خويش را (از نگاه به نا محرم)
فرو خوابانند و دامن عفت خود را حفظ كنند و زينت وآرايش خود را جز آن چه
قهراً آشكار مي شود ، آشكار نسازند و سينه و گردن خود را با مقنعه و چادر
بپوشانند و زينت خود را آشكار نكنند جز براي شوهر خود و...
سوره نور . آيه 31
 
حجاب زن ،مايه مباهات او و سند شخصيت انساني او است ، نه وسيله
 عقب ماندن او در اجتماع
يكي از آياتي كه دلالت بر وجوب حجاب مي كند ، آية 59 سورة احزاب است :
« اي پيامبر ! به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگوكه:
خويش را به جلباب و چادر و عبا بپوشانند، كه اين كار را به خاطر آن كه
به عفت شناخته شوند و كسي معترض آن ها نشود ، براي آن ها
بسيار بهتر است .
 
 
نتیجه :305305305
اینکه حجاب در همه ادیان هست .
ما به هر دینی که باشیم حجاب رو باید رعایت کنیم .
 
یه چیزبگم .
من با احترام به تمام ادیان و با سند از کتاب خودشون گفتم .
پس با احترام بحرفیم و نظر بدیم
ممنونم.
 
نظر شما چیه ؟
 
------------- 
 
آپ های مرتبط
 
 
 
 
 

لایو بازدید : 12 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

وبلاگ خبری رویداد های لارستان بزرگ:سایت خبری پر مخاطب کشوری « تابناک » در مقاله ای به طرح جنجالی الحاق بخشی از هرمزگان به فارس در تیتر یک خود به نقد این مسئله پرداخته است.

عکس: تجمع مردمی در بندرعباس در اعتراض به جدایی بخش هایی از هرمزگان

چندی است که خبر الحاق مناطقی از استان هرمزگان به استان فارس و اتصال فارس به دریا، موضوع محافل سیاسی و گفت‌وگوهای مردمی در این دو استان است. در آغاز به نظر می‌رسید، این مصوبه مخالفی نداشته باشد و پس از تصویب، مراحل اجرایی‌اش به سرعت پیموده شود؛ اما پس از رسانه‌ای شدن این خبر، صداهای مخالف فراوانی به گوش رسید که هر کدام استدلال‌های خود را داشتند.



54

لایو بازدید : 13 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

یه وقتایی میری رو پست و عكساش یه كامنتی بذاری حرف دلتو بهش
بگی كه چقدر برات عزیزه....
ولی میبینی خیلیا اومدن حرفهای تو رو بهش میزنن : عزیزم،
عاشقتم ، جانم ، فدات شم ......
تو میمونی و یه دنیا حرف نگفته....
فقط واسش لایك میزنی ...
كاش بدونه این لایك یعنی یه دنیا بغض و حرف ...


i , u

لایو بازدید : 12 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)
تا حالادقت کردي روهمه کي بردها ((I)) و ((U)) کنار هم هستن؟

به سلامتي سازنده کيبورد....




تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 350
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 284
  • بازدید سال : 704
  • بازدید کلی : 5,983